Da li ste ikada imali osjećaj da odluka koju ćete donijeti može zauvijek promijeniti vaš život? Pa, pokretanje novog posla definitivno spada u tu kategoriju.
Dakle, ako razmišljate da li da pokrenete posao, definitivno niste sami. Osim toga, zahvaljujući digitalnoj eri u kojoj živimo, mnogo je lakše pokrenuti vlastiti posao – korisno znanje i ogromna količina besplatnih (ili razumnih) online alata nikada nisu bili dostupniji. Tu je svakako I platforma Pravi lider na kojoj možete besplatno promovirati usluge i proizvode.
Rekavši da, kada postoji manje prepreka za pokretanje posla, konkurencija može biti teška. Poduzetnici bi se trebali zapitati kako se mogu razlikovati u svom poslu od ostalih. Odgovor je jednostavan: planirajte i razmišljajte unaprijed. Na taj način, kada dođe vrijeme, znat ćete tačno šta da radite, kada i kako.
Kako bismo vam pomogli, evo najboljih praksi za sigurno i uspješno pokretanje vaše nove avanture:
1. Postavljajte sebi prava pitanja
Pokretanje sopstvenog posla je divna odluka, ali treba da budete sigurni da se isplati uložiti svoje vreme, a najverovatnije i deo svog novca. Evo male liste pitanja koja će vam pomoći da procijenite da li je ovo zapravo pravi potez za vas:
-Jeste li dovoljno strastveni? Provest ćete mnogo sati radeći na tom posebnom nečemu, pa bolje uživajte u tome.
-Jeste li shvatili tehnički aspekt toga? Ovisno o tome koju vrstu industrije odaberete, pobrinite se da imate više od samo osnovnih stvari.
-Da li imate karakteristike preduzetnika? Kao što su upornost, snažna želja za preuzimanjem inicijative, samopouzdanje, jak nagon za postizanjem, samopouzdanje i sposobnost vođenja (Cilj je da će vaš posao jednog dana rasti).
-Imate li odlične komunikacijske vještine? Vođenje biznisa znači mnogo umrežavanja, pregovora i upravljanja.
-Jeste li spremni za neuspjeh? Koliko god da vam ovdje držimo palčeve, važno je da se pripremite za to.
2. Napišite poslovni plan
Čak i ako planirate pokrenuti biznis malog obima, trebali biste napisati poslovni plan. Ovo će vam pomoći da organizirate sve ideje koje imate u glavi i postavite putokaz za budućnost vašeg poslovanja.
Nemojte razmišljati o tome da li biste trebali napisati nešto, razmislite kako ćete to učiniti. Postoji mnogo primjera i šablona online putem kojih možete dobiti inspiraciju, ali pokušajte imati na umu ovih nekoliko bitnih elemenata:
Analiza industrije: Koliko je veliko tržište koje vas zanima i kako se očekuje da će se promijeniti? Ko su vaši konkurenti i koje su njihove ključne prednosti i slabosti?
Analiza kupaca: Ko je vaša ciljna publika?
Operativni plan: Koji je vaš plan akcije? Imate li jasan vremenski okvir? Koje su prekretnice koje želite da postignete? Razmislite o godinama i kvartalima.
Finansijske projekcije: Koliko ćete morati uložiti na početku? Koliko dugo ćete početi zarađivati? Trebate li investitore?
MKF Lider je tu da vam pomogne sa odabirom najboljih načina financiranja vašeg biznisa/link.
3. Kreirajte snažan identitet
„Ne sudite o knjizi po koricama“ ovdje se zapravo ne primjenjuje. Kao što je već spomenuto, tržište je prepuno različitih kompanija i usluga, pa se morate pobrinuti da se izdvojite na prvi pogled. Prije nego što odete i izvadite svoju kutiju s bojicama, trebali biste se vratiti svom poslovnom planu i pogledati svoju ciljnu publiku. Upoznajte se s njihovom godinom, lokacijom i ekonomskim statusom jer će vam ovi faktori pomoći da identificirate koji je najbolji način da im pristupite, kako u smislu sadržaja tako i u pogledu vizualnog jezika.
Prilikom kreiranja identiteta treba planirati sljedeće:
Logo: pobrinite se da bude jak i jasan. Prvo, pokušajte kreirati vlastiti logo kako biste uštedjeli početne troškove!
Boja: Odaberite boje koje liče na vaše tržište i koje se mogu prepoznati i lako povezati.
Tipografija: Odaberite jasan font, jer želite da ljudi mogu jasno čitati sav vaš sadržaj. Jednostavan, ali moderan font osigurat će vam nezaboravan brend.
Glas: Sve vaše poruke treba da prate koherentan glas – prilagođen publici koju ciljate.
Slogan: Sada je pravo vrijeme da razmislite o ubojitim crtama koje najbolje predstavljaju ono što radite ili želite da prodate, pa „Just Do It“.
4. Sredite papirologiju
Važno je obaviti svu pravnu i formalnu papirologiju prije nego što iznesete svoj posao u svijet. To može biti pomalo zastrašujuće i možda mislite da vam je potreban stručnjak koji će vam pomoći da registrujete svoj posao. Ali iznenađenje! Mi živimo u digitalnom svijetu, što znači da imate bezbroj informacija za bilo koju vrstu papirologije. Na kraju, ali ne i najmanje važno, ugrabite domenu koja se lako može zapamtiti i otkucati.
5. Provjerite svoje troškove
Pokretanje biznisa može biti prilično skupo putovanje, pa kako biste izbjegli bankrot nakon nekoliko mjeseci, obratite pažnju na ove finansijske korake:
-Koristite tabelu: Napravite tabelu za procjenu ukupnog iznosa u dolarima i postotka vašeg prihoda koji će biti potrebno alocirati na sirovine i druge troškove.
-Povremeno pregledajte svoje poslovanje: dok mnoge firme sastavljaju godišnji budžet, vlasnici malih preduzeća bi to trebali činiti češće. Zapravo, pokušajte to raditi čak i na mjesečnoj bazi, tako da zaista znate da li postoji potreba za smanjenjem troškova.
-Ponovo pregovarajte o cijenama: Nemojte se sramiti provjeriti gdje možete dobiti najbolju ponudu. Provjerite svoje račune, uporedite cijene i ponovo pregovarajte sa svojim pružaocima usluga i pokušajte dobiti bolju ponudu. Pobrinite se da dobijete najbolje za manje!
-Dvaput provjerite svoje troškove!
6. Usavršite delegiranje zadataka
Oni to zovu ‘mali biznis’, ali ima mnogo toga da se uradi kako bi vaš posao krenuo na put. Očigledno je da ne možete biti svuda u isto vrijeme, zar ne? Koliko god može biti teško podijeliti svoj san s drugima, to bi moglo biti neophodno za vaš uspjeh. Na primjer, delegiranje pravnih ili računovodstvenih zadataka može vam uštedjeti mnogo vremena, energije i novca. Ako je to nešto što ste u mogućnosti da uradite za dvanaest sati, ali profesionalac bi to postigao za trošak koji nije veći od onoga što obično zaradite za dva sata – platite ih. Vrijeme je novac.
7. Izgradite mrežu
Kako biste uspjeli, morate poznavati i raditi s drugim kompanijama i profesionalcima u svojoj oblasti. Jedan za sve i svi za jednog! Suradnja s drugima pomoći će vam da proširite svoje poslovanje, dođete do novih kupaca i naučite kako poboljšati svoj radni proces. Evo nekoliko glavnih tačaka na koje biste se trebali obratiti:
Neka vaši korisnici govore umjesto vas: u redu je ljubazno savjetovati svojim klijentima za pozitivnu recenziju. Fraza: „Ako vam se sviđa, recite prijateljima. Ako niste, recite nam” ne koristi toliki broj kompanija širom svijeta bez razloga. Zadovoljni kupci su najbolji kritičari, jer potencijalni klijenti cijene stvarne povratne informacije od svojih kolega kupaca, a ne blistave slogane.
Upoznajte potencijalne poslovne partnere: Primetili ste događaj koji je relevantan za vaše poslovanje? Vrijeme je da obučete svoje sjajne cipele, zveknete čašama i upoznate nove ljude. Organiziranje vlastitog događaja je također opcija i vjerojatno će biti dobra ideja ako pokušavate pozicionirati svoju specijalnost kao aktivnu, vodeću snagu na vašem tržištu.
Kreirajte online mrežu: Trebali biste kreirati online prostor, gdje se možete povezati s drugima iz istog polja kao i vi i razmjenjivati ideje. Primjeri uključuju: kreiranje bloga ili grupe na LinkedInu.
8. Organizirajte svoje vrijeme i prostor
Velika je vjerovatnoća da ćete u početku koristiti svoj dom kao sjedište, pa se potrudite da ga učinite što profesionalnijim. Raditi u pidžami zvuči kao ostvarenje sna, zar ne? Ali da biste bili efikasni čak iu kućnom okruženju, trebali biste uzeti u obzir sljedeće:
-Organizujte svoj dan: ne dozvolite da vas toplo ćebe zavara da ležite u krevetu do podneva. Napravite za sebe strogi raspored u kojem možete imitirati uredski stil života. Trebalo bi da se istuširate, jedete, obučete malo poštovanja i “zaputite se” u svoju kancelariju, odnosno “nasumični sto u vašoj dnevnoj sobi”. Obavezno planirajte sastanke izvan svog doma, tako da možete udahnuti svježeg zraka.
-Savjet: Nova stvar “it” je zajednički iznajmljeni poslovni prostor, kao što je WeWork. Ova mjesta su odlično rješenje ako nemate prostora da vodite svoj posao od kuće ili ako želite da održavate formalne sastanke u modernom i cool prostoru.
9. Budi online!
U današnje vrijeme vaše poslovanje zaista postoji samo ako postoji online prisustvo! Dakle, kada završite sve gore navedeno i riješite, trebali biste nastaviti i staviti to na mapu. Postoji nekoliko osnovnih stvari o kojima biste trebali voditi računa:
Kreirajte web stranici.
Iskoristite prednosti društvenih medija: Kreirajte stranice za svoje poslovanje na Facebooku, Twitteru, Instagramu i bilo kojem drugom društvenom kanalu koji je u skladu s vašom uslugom. Upravljanje zajednicom je najbolji način da se povežete sa svojim sadašnjim i budućim klijentima, i to besplatno!
10. Učite i prilagođavajte se
U životu treba učiti iz svojih grešaka i koristiti ih kao priliku. Prilikom pokretanja novog posla, možda ćete napraviti pogrešna skretanja na putu – ne brinite, svi smo bili tamo. Postoji velika krivulja učenja u razumijevanju kada nešto ne funkcionira, priznavanju svoje greške i razmišljanju o tome kako to poboljšati za budućnost. Pokušajte biti što objektivniji, otvoreni za kritiku i na kraju, nemojte se stidjeti tražiti pomoć. Svježa perspektiva može biti jedina stvar koja nedostaje vašem poslovanju da biste postali vodeći brend.
Izvir: Prilagođeni tekst sa wix.com