Veličina fonta:

A

A

A

3 načina za privlačenje novih kupaca

Privlačenje novih, ali i ‘’animairanje’’ starih kupaca nije nimalo jednostavan zadatak. Potrebno je prepoznati potrebe korisnika ili kupaca, te pružiti adekvatan odgovor kroz ponude onoga što je ”rješenje” koje nudimo u obliku proizvoda ili usluge.

Ovo nije jednostavan zadatak. Ali, postoje strategije koje će vam pomoći kako bi se vaš biznis istaknuo u moru sličnih, a vaši stari i novi kupci bili zadovoljni. Šest je ključnih koraka i vjerujemo da ćete ih bez problema primijeniti na svoje poslovanje.

1. Upoznajte vaše idealne klijente i prilagodite promociju njihovim željama, potrebama ili problemima

Često u želji da što prije prodamo proizvod ili plasiramo uslugu, vlasnici malih biznisa odlučuju se promovirati po principu ‘’svi su naši kupci’’, nema posebnih kategorija. Oglasi na društvenim mrežama se odnose na opću populaciju, neke lokacije sa dodatkom odabira spola. Međutim, naši proizvodi nisu baš za svakoga, zar ne?

Znatno je lakše privući kupce ako znate koju vrstu kupca/klijenta tražite, bez tog orijentira vaš kompas će biti izgubljen i trošit ćete daleko veću količinu novca na promociju koja neće imati značajne efekte. Razmislite o nekoliko ključnih segmenata: koji problem ili potrebu rješava vaš proizvod ili usluga, šta bi moglo navesti nekoga da vas kontaktira i na koji način će vas najlakše kontaktirati, šta je ključni okidač za kupca da proba vaš proizvod…Na osnovu te analize, možete osmisliti niz prodajnih poruka uvažavajući spol, interesovanja i godište, te lokaciju. Savjete za prodaju, brendiranje usluga ili proizvoda možete pronaći u sklopu  edukacija ili tekstova na internetu, ali u konačnici samo prilagodbom svojih promotivnih materijala i komunikacijskih poruka vi ćete oblikovati način na koji vas tržište vidi i spremnost kupaca ili korisnika da uđu u interakciju sa vama kako bi saznali više o ponudama i benefitima. Jedno od mjesta na kojem svakako možete dobiti besplatno pristup online edukacijama je i platforma Pravi lider gdje registracijom vašeg biznisa dobivate vremenski ograničen pristup webinarima za razvoj poslovanja. Svakako, ne treba zaboraviti i vizualnu dopadljivost onoga što nudite. Vaši promotivni materijali, a posebno online sadržaji trebaju oslikavati ono što radite, šta nudite i svakako priču o samom brendu- zašto smo tu, zašto radimo to što radimo i zašto je to važno za vas. Ne morate biti ‘’majstor fotografije’’, ali svakako možete napraviti odlične fotografije koje će biti autentične. Više o ovome, možete pročitati u našoj sekciji Unaprijedi biznis.

2. Budite prisutni na lokacijama gdje su vaši korisnici ili kupci

Vraćamo se na analizu o kupcima ili korisnicama. Gdje ih možemo naći pored društvenih mreža? Kako da nas vide pored oglašavanja online? Čak i kada se oglašavamo na mrežama, kuda ih vodimo…na našu web stranicu, besplatnu formu gdje popunjavaju podatke za kupovinu ili negdje treće?

Sve su ovo pitanja o kojima moramo razmisliti. Savjetujemo da napravite skicu puta kupca, kako saznaje za vas, kako ostvaruje kontakt i šta mi radimo tom prilikom da osiguramo plasman ili pružimo dodatne informaciju kako bi se desila kupovina. Ukoliko ste mali biznis da izlogom, da li stavljate plakate sa informacijama o popustima i proizvodima ili možda poznajete nekog ko ima i raspoložen je da vaš promotivni materijal postavi na poziciju gdje je frekvencija ljudi velika? Da li ste razmišljali da zakupite jedan dio zida zgrade gdje je lociran vaš biznis, a da zauzvrat ponudite stanarima adaptaciju ili platite iznos za ‘’izdavanje reklamnog prostora’’. Opcija je zaista mnogo, uključujući i ponudu vaših proizvoda tokom nekih manifestacija koje organiziraju drugi, humanitarnog su ili karaktera gdje će biti vaši potencijalni kupci. Bitno je biti i prisutan na ‘’pravi način’’ kada je riječ o društvenim mrežama. Ponekad će vam biti potrebna pomoć oko osmišljavanja sadržaja, kreiranja materijala i oglašavanja. Sve ovo treba staviti u plan razvoja i promocije, te odlučiti se za pametnu investiciju ili kredit koji će donijeti nove kupce za koje ćete imati i program lojalnosti.  

Povećajte broj kupaca kroz edukaciju kupaca o tome kako nešto mogu koristiti ili o novim načinima primjene. Demonstracija proizvoda uvijek povećava prodaju, pogotovo ako ste uspjeli kupca zainteresirati pokazujući mu neke nove detalje. Pored toga, potencijalnim klijentima se možete obratiti putem webinara, zanimljivih članaka na webu/portalima koji se bave tematikom – ponudite proizvod ili uslugu za nagradnu igru ili putem društvenih mreža (npr. Facebook Live ili video objava, IGTV ili Instagram Story). Još jedna izuzetno važna stvar je da iskoristite sve mogućnosti besplatne online promocije, a to uključuje prijavu i registraciju na svaki direktorij, poslovni imenik, oglasnik ili platformu na kojoj možete ponuditi proizvode ili usluge, a jedna od njih je svakako i Pravi lider. Pogledajte kako izgledaju ponude.

3. Razvijte program vjernosti!

Bez obzira koliko je mali ili velik vaš biznis, program lojalnosti je sveti gral personalizacije korisničkog iskustva. Može biti jednostavan poput kartica na kojima klijenti skupljaju naljepnice (10 za besplatan proizvod ili uslugu) ili malih poklona za stalne klijente (besplatna kafa ako ste npr. vlasnik ugostiteljskog objekta). Popusti, akcije, pogodnosti, vaučeri uobičajen su način privlačenja novih, zadržavanja starih i aktiviranja postojećih kupaca. Oni će se osjećati posebno jer ste im dali neku dodatnu vrijednost ili način da uštede novac kroz kupovinu. Pitati klijenta šta mu se najviše dopada, a šta mu smeta na jedan suptilan način je sjajan način da unaprijedimo poslovanje. Prikupljanje podataka o kupcima ne samo da otvara mogućnost kreiranja Viber zajednice, slanje elektronskih letaka na mail adrese ili sms poruke, nego i jedan zanimljiv pregled ko su vaši kupci ako uz svaku kupovinu navedete sebi kao napomenu spol, kome kupuje, zašto kupuje ili koristi uslugu.

Potražite još sličnih tekstova koji će vam pomoći u razvoju poslovanja unutar sekcije Podrška biznisu.
Želite saznati više o platformi Pravi lider ili imate pitanje, pošaljete mail na info@pravilider.ba , a ukoliko ste spremni za nove poslovne poduhvate i potrebna su vam sredstva prilagođena vašim mogućnostima popunite MKF Lider online aplikaciju kako bi vas kontaktirao savjetnik za klijente.

Podijeli na društvenim mrežama: