“Marketing je ljudska aktivnost usmjerena na zadovoljavanje potreba i želja putem procesa razmjene”- Philip Kotler, otac modernog marketinga.
Prije kreiranja plana moramo istražiti tržište i definirati ko su naši kupci ili korisnici usluga. Imati jasnu sliku o tome kako prezentiramo proizvod, formirati cijenu, kanale promocije i samo mjesto promocije (lokacija, web…)
Od velike važnosti je imati objektivne pokazatelje ‘’gdje smo’’ na tržištu i gdje želimo biti, kako ćemo ostvariti naše ciljeve i kada, ko su osobe/zaposleni/eksterini saradnici koji će nam pomoći ili raditi na ostvarivanju ciljeva, te na kraju koji tip resursa i kojoj količini će nam biti potreban da bismo postigli željene ciljeve/rezultate/profit.
ŠTA ČINI MARKETING PLAN?
1. Naši proizvodi i usluge/resursi – cijene, kanali distribucije, saradnici, partneri. Potrebno je napraviti detaljan pregled svih resursa.
2. Trenutna marketinška situacija – Marketinški uvid koji nam donosi informacije o tržištu, proizvodima/poput našeg ili sličnim koji daju ista rješenja ili odgovore na potrebe kupaca, konkurenciji kroz prizmu njihovih prethodnih, sadašnjih aktivnosti I kapaciteta, te distribuciji u smislu kanala kroz koje plasiramo ili se plasiraju proizvodi iz naše niše.
3. SWOT analiza – Vrlo važna stavka je ova analiza kojom se određuju glavne snage i slabosti našeg biznisa, ali i prilike/prijetnje na tržištu, postprodajnoj usluzi, vidljivosti i sl.
4. Jasni ciljevi – Jasna definicija ciljeva, prodaje i postizanja drugih pratećih stavki poput implementacije postprodajne usluge ili programa lojalnosti.
5. Marketinška strategija – Ukoliko tek pokrećete biznis neće biti lako utvrditi kanale kao i vrste oglašavanja. Obično se u ovakvim situacijama pristupa marketing mixu koji se u najvećem dijelu oslanja na digitalno oglašavanje sa kombinacijom sa veoma pametnim PR aktivnostima, te oglašavanjem na frekventnim mjestima i direktnoj prodaji putem različitih tipova promocija.
6. Plan aktivnosti – Obuhvata jasn ekorake i ko ih, te kada provodi kako bi se ostavrilo sve ono što je navedeno u strategiji i prema željenim ciljevima.
7. Budžet i plan troškova – Na početku treba ispitati sve cijene za oglašavanje, te ostale vezane usluge. U plan troškova svakako uvesti i određenu rezervu us slučaju da treba ‘’dodatno’’ uložiti novac kada neki od kanala daje rezultate.
8. Kontroliranje i izvještavanje – Tokom realizacije svih aktivnosti potrebno je pratiti troškove i rezultate, te imati osobe koje će sumirati i izvještavati o provedenim aktivnostima.
Ukoliko nemate na raspolaganju zaposlene, u praćenju aktivnosti, troškova i ostalih stavki iz plana vam može pomoći kreiranje tablice koju ćete redovno ažurirati. za svaku aktivnost unesite vrijeme, tipove oglašavanja, šta oglašavate, troškove i na kraju željeni rezutat. Posljednja kolona ostaje prazna jer se na kraju svake od aktivnosti unosi realni rezultat. Odmah možete vidjeti da li ste poremašili planirano ili ste napravili grešku u predviđanju/izboru aktivnosti/kanala-vrsti oglašavanja.
Na početku poslovanja teško je osigurati sredstva za oglašavanje i razvoj. Shvatajući izazove sa kojima se poduzetnici početnici susreću na raspolaganje smo stavili platformu Pravi lider sa kojom se osigurava besplatna promocija proizvoda i usluga. Također, u ponudi MKF Lider postoje načini financiranja isključivo za poduzetnike, te poljoprivrednike. Saznajte više o njima ovdje.