Imate pitanje? Kontaktirajte nas [email protected]
Podržano od
Pravi Lider
  • Prijava
  • Početna
  • Aktuelno
  • Ponude
  • Saradnja
  • Edukacija
    • AGRO kutak
    • Pitaj Agronoma
    • Publikacije
  • Podrška Biznisu
    • Pokreni biznis
    • Unaprijedi biznis
    • Uspješne priče
  • Pitanja i odgovori
  • Kontakt
  • Poslovni imenik
  • Prijava
  • Početna
  • Aktuelno
  • Ponude
  • Saradnja
  • Edukacija
    • AGRO kutak
    • Pitaj Agronoma
    • Publikacije
  • Podrška Biznisu
    • Pokreni biznis
    • Unaprijedi biznis
    • Uspješne priče
  • Pitanja i odgovori
  • Kontakt
  • Poslovni imenik
Search

Marketing plan

Melisa Tolja2022-01-25T13:12:35+00:00
Pokreni biznis, savjeti za poduzetnike, Savjeti za razvoj biznisa

“Marketing je ljudska aktivnost usmjerena na zadovoljavanje potreba i želja putem procesa razmjene”- Philip Kotler, otac modernog marketinga.

Prije kreiranja plana moramo istražiti tržište i definirati ko su naši kupci ili korisnici usluga. Imati jasnu sliku o tome kako prezentiramo proizvod, formirati cijenu, kanale promocije i samo mjesto promocije (lokacija, web…)

Od velike važnosti je imati objektivne pokazatelje ‘’gdje smo’’ na tržištu i gdje želimo biti, kako ćemo ostvariti naše ciljeve i kada, ko su osobe/zaposleni/eksterini saradnici koji će nam pomoći ili raditi na ostvarivanju ciljeva, te na kraju koji tip resursa i kojoj količini će nam biti potreban da bismo postigli željene ciljeve/rezultate/profit.

ŠTA ČINI MARKETING PLAN?

1. Naši proizvodi i usluge/resursi – cijene, kanali distribucije, saradnici, partneri. Potrebno je napraviti detaljan pregled svih resursa.

2. Trenutna marketinška situacija – Marketinški uvid koji nam donosi informacije  o tržištu, proizvodima/poput našeg ili sličnim koji daju ista rješenja ili odgovore na potrebe kupaca, konkurenciji kroz prizmu njihovih prethodnih, sadašnjih aktivnosti I kapaciteta, te distribuciji u smislu kanala kroz koje plasiramo ili se plasiraju proizvodi iz naše niše.

3. SWOT analiza – Vrlo važna stavka je ova analiza kojom se određuju glavne snage i slabosti našeg biznisa, ali i prilike/prijetnje na tržištu, postprodajnoj usluzi, vidljivosti i sl.

4. Jasni ciljevi – Jasna definicija ciljeva, prodaje i postizanja drugih pratećih stavki poput implementacije postprodajne usluge ili programa lojalnosti.

5. Marketinška strategija – Ukoliko tek pokrećete biznis neće biti lako utvrditi kanale kao i vrste oglašavanja. Obično se u ovakvim situacijama pristupa marketing mixu koji se u najvećem dijelu oslanja na digitalno oglašavanje sa kombinacijom sa veoma pametnim PR aktivnostima, te oglašavanjem na frekventnim mjestima i direktnoj prodaji putem različitih tipova promocija.

6. Plan aktivnosti – Obuhvata jasn ekorake i ko ih, te kada provodi kako bi se ostavrilo sve ono što je navedeno u strategiji i prema željenim ciljevima.

7. Budžet i plan troškova – Na početku treba ispitati sve cijene za oglašavanje, te ostale vezane usluge. U plan troškova svakako uvesti i određenu rezervu us slučaju da treba ‘’dodatno’’ uložiti novac kada neki od kanala daje rezultate. 

8. Kontroliranje i izvještavanje – Tokom realizacije svih aktivnosti potrebno je pratiti troškove i rezultate, te imati osobe koje će sumirati i izvještavati o provedenim aktivnostima. 

Ukoliko nemate na raspolaganju zaposlene, u praćenju aktivnosti, troškova i ostalih stavki iz plana vam može pomoći kreiranje tablice koju ćete redovno ažurirati. za svaku aktivnost unesite vrijeme, tipove oglašavanja, šta oglašavate, troškove i na kraju željeni rezutat. Posljednja kolona ostaje prazna jer se na kraju svake od aktivnosti unosi realni rezultat. Odmah možete vidjeti da li ste poremašili planirano ili ste napravili grešku u predviđanju/izboru aktivnosti/kanala-vrsti oglašavanja.

Na početku poslovanja teško je osigurati sredstva za oglašavanje i razvoj. Shvatajući izazove sa kojima se poduzetnici početnici susreću na raspolaganje smo stavili platformu Pravi lider sa kojom se osigurava besplatna promocija proizvoda i usluga.  Također, u ponudi MKF Lider postoje načini financiranja isključivo za poduzetnike, te poljoprivrednike. Saznajte više o njima ovdje.

Podijeli na

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email
asdd
logo

Kontaktirajte nas

  • Adresa: Turhanija 2, Sarajevo
  • Telefon: 033 250 580
  • Email: [email protected]
  • Radno Vrijeme: Pon - Pet / 08:00 - 16:30
This website has been produced with the assistance of the European Union in the framework of the EU4Energy Initiative. The contents are the sole responsibility of Microcredit Foundation LIDER Sarajevo and can in no way be taken to reflect the views of the European Union. | © Copyright 2021 | Pravi Lider