Biti preduzetnik ‘’početnik’’ znači da ćete se upoznati sa brojnim izazovima od finansijskih, pravnih, kadrovskih, marketinških, te onih koji se tiču izgradnje odnosa sa klijentima ili kupcima. Poći ćete I kroz šumu kontradiktornih savjeta. Ali evo nekoliko ključnih savjeta o kojima biste trebali razmisliti, a svakako vaš najvažniji partner u razvoju su pouzdan knjigovođa i pravnik.
1. Pokrenite biznis za koji vas važe strast i u koji ste stvarno upućeni
Startapi mogu biti pravi izazov, pa odaberite nešto što vas uzbuđuje i motivira. Izbjegavajte poslove ili industrije o kojima još ne znate mnogo, jer strma kriva učenja može ometati vaš uspjeh. Ne samo da nećete biti upoznati sa problemima u branši nego je veoma teško usavršiti potrebna znanja I doći do pravih informacija ukoliko ne poznajete trendove, cijene, dobavljače i sl.
2. Odaberite poslovnu ideju koja ima veliku tržišnu priliku
Obavezno pažljivo istražite postoji li veliko tržište za vaš proizvod ili uslugu. Investitori, ali i banke će obično ulagati ili odobriti kredit za vašu kompaniju samo ako vide veliku tržišnu priliku i da kompanija ima potencijal da preraste u nešto značajno u kasnijem periodu. Ukoliko razmatrate opcije za povremene financijske injekcije, a niste dostigli željeni nivo razvoja ili ne želite da se obavezujete dugoročnim kreditima uvijek možete razmisliti o kupovini opreme ili materijala, mašina i ulaganju u marketing proizvoda kroz posebne kreditne linije za male biznise. Upravo takve možete pronaći u ponudi MKF Lider.
3. Stalno pratite svoje finansije i planirajte pametno rashode
Morate pratiti sve svoje troškove, prihode i bilans stanja. Mnogi startupi su propali jer poduzetnik nije mogao prilagoditi potrošnju. Održavajte niske troškove, budite štedljivi s troškovima i izbjegavajte one koji su nepotrebni. Naučite živjeti s malim budžetom dok ne počnete ostvarivati značajnije prihode. Ulažite pažljivo u razvoj i uvijek uz biznis plan.
4. Istražite konkurenciju
Pobrinite se da temeljito istražujete konkurentne proizvode ili usluge na tržištu i budite u toku sa novim razvojem i poboljšanjima svojih konkurenata.
5. Zatražite savjet od drugih preduzetnika i iskoristite šanse za promociju online i offline
Savjeti drugih poduzetnika i poslovnih profesionalaca mogu se pokazati neprocjenjivim. Pronađite mentore koji vam mogu dati savjete o razvoju proizvoda, marketingu i prikupljanju sredstava. Iskoristite sve prilike za promociju, upišite se na sve dostupne poslovne adresare i iskoristite mogućnosti za besplatnu promociju usluga ili proizvoda na Pravi lider platformi za male male biznise. Educirajte se putem webinara i koristite sve dostupne resurse da nadogradite svoje znanje i vještine. Pratite javne pozive za edukaciju koje organiziraju komora i organizacije, a koji ne koštaju mnogo ili su besplatni.
6. Razvijte priču o sebi, kreirajte autentične materijale, maksimalno iskoristite društvene mreže
Trebali biste imati sažetu i uvjerljivu priču o tome šta vaš startup radi i koji problem rješava. Pripremite se za potencijalne kupce. Budite jasni zašto je vaš proizvod ili usluga korisna, cjenovno korektna i šta sve pružate dodatno. Analizirajte šta to konkurencija ne nudi i šta ljudi pitaju na forumima. Otkrijete šta kupce može dodatno mortivirati da se odluče za vas i ono što nudite. Unajmite stručnjaka koji će vam postaviti digitalne kanale na noge i ukazati na način oglašavanja. Naučite osnove digitalnog oglašavanja.
7. Unajmite prave ljude
Zapošljavanje pogrešnih ljudi jedna je od najvećih grešaka početnika u preduzetništvu. Morate privući zaposlenike koji imaju relevantnu pozadinu i iskustvo. Moraju se uklopiti u kulturu biznisa kojeg pokušavate izgraditi. Također, moraju biti vrijedni i fleksibilni, jer zaposleni u startupima često moraju funkcionirati u više uloga.
8. Nikada nemojte prestati s umrežavanjem
Umrežavanje vam može donijeti novog investitora, sjajnog zaposlenika, novog kupca ili odličnog mentora. Pohađajte industrijske i startup događaje. LinkedIn može biti moćan alat koji će vam pomoći u umrežavanju, pa se pobrinite da i vi i vaš biznis imate profile na LinkedInu i da stalno dodajete nove veze. Kada vas neko pretraži na Google-u, vaš LinkedIn profil će se obično pojaviti na vrhu rezultata pretrage, pa budite sigurni da ostavljate dobar prvi utisak.
9. Pružite odličnu uslugu korisnicima
Fokusirajte se na pružanje odlične usluge i podrške korisnicima. Želite da vaši rani kupci daju preporuke? Zahvalite svojim klijentima lično putem e-pošte. Idite više da pokažete svoju zahvalnost kroz poklone i vaučere uz svaku kupovinu. Dajte im dodatne vrijednost kroz program lojalnosti, informirajte ih redovno o novitetima.
10. Marketing i onda još marketinga
Kontinuirano morate privlačiti, graditi, pa čak i educirati svoje tržište. Uvjerite se da vaša marketinška strategija uključuje sljedeće:
-Izradite web stranicu profesionalnog izgleda.
– Naučite osnove SEO-a (optimizacija za pretraživače) kako bi vas ljudi koji pretražuju vaše proizvode i usluge mogli pronaći pri vrhu rezultata pretraživanja.
– Koristite društvene mreže za promociju vašeg poslovanja (LinkedIn, Facebook, Instagram…)
– Uključite se u marketing sadržaja pisanjem gotovih PR članaka za relevantne portale i web stranice.
– Kreirajte prodajne događaje i osigurajte svoje prisustvo pružajući podršku manifestacijama ili događajima od značaja. Niti jedan biznis nije mali, ako se uklapa u neki događaj.
Izvor: prilagodba allbusiness.com