Veličina fonta:

A

A

A

Početnik ste u poduzetništvu? Evo šta trebate znati!

Biti preduzetnik ‘’početnik’’ znači da ćete se upoznati sa brojnim izazovima od finansijskih, pravnih, kadrovskih, marketinških, te onih koji se tiču izgradnje odnosa sa klijentima ili kupcima. Poći ćete I kroz šumu kontradiktornih savjeta.  Ali evo nekoliko ključnih savjeta o kojima biste trebali razmisliti, a svakako vaš najvažniji partner u razvoju su pouzdan knjigovođa i pravnik.

1‎. Pokrenite biznis za koji vas važe strast i u koji ste stvarno upućeni

Startapi mogu biti pravi izazov, pa odaberite nešto što vas uzbuđuje i motivira. Izbjegavajte poslove ili industrije o kojima još ne znate mnogo, jer strma kriva učenja može ometati vaš uspjeh. Ne samo da nećete biti upoznati sa problemima u branši nego je veoma teško usavršiti potrebna znanja I doći do pravih informacija ukoliko ne poznajete trendove, cijene, dobavljače i sl.

2. Odaberite poslovnu ideju koja ima veliku tržišnu priliku

Obavezno pažljivo istražite postoji li veliko tržište za vaš proizvod ili uslugu. Investitori, ali i banke će obično ulagati ili odobriti kredit za vašu kompaniju samo ako vide veliku tržišnu priliku i da kompanija ima potencijal da preraste u nešto značajno u kasnijem periodu. Ukoliko razmatrate opcije za povremene financijske injekcije, a niste dostigli željeni nivo razvoja ili ne želite da se obavezujete dugoročnim kreditima uvijek možete razmisliti o kupovini opreme ili materijala, mašina i ulaganju u marketing proizvoda kroz posebne kreditne linije za male biznise. Upravo takve možete pronaći u ponudi MKF Lider.

3. Stalno pratite svoje finansije i planirajte pametno rashode

Morate pratiti sve svoje troškove, prihode i bilans stanja. Mnogi startupi su propali jer poduzetnik nije mogao prilagoditi potrošnju. Održavajte niske troškove, budite štedljivi s troškovima i izbjegavajte one koji su nepotrebni. Naučite živjeti s malim budžetom dok ne počnete ostvarivati značajnije prihode. Ulažite pažljivo u razvoj i uvijek uz biznis plan. 

4. Istražite konkurenciju

Pobrinite se da temeljito istražujete konkurentne proizvode ili usluge na tržištu i budite u toku sa novim razvojem i poboljšanjima svojih konkurenata.

5. Zatražite savjet od drugih preduzetnika i iskoristite šanse za promociju online i offline

Savjeti drugih poduzetnika i poslovnih profesionalaca mogu se pokazati neprocjenjivim. Pronađite mentore koji vam mogu dati savjete o razvoju proizvoda, marketingu i prikupljanju sredstava. Iskoristite sve prilike za promociju, upišite se na sve dostupne poslovne adresare i iskoristite mogućnosti za besplatnu promociju usluga ili proizvoda na Pravi lider platformi za male male biznise. Educirajte se putem webinara i koristite sve dostupne resurse da nadogradite svoje znanje i vještine. Pratite javne pozive za edukaciju koje organiziraju komora i organizacije, a koji ne koštaju mnogo ili su besplatni.   

6. Razvijte priču o sebi, kreirajte autentične materijale, maksimalno iskoristite društvene mreže

Trebali biste imati sažetu i uvjerljivu priču o tome šta vaš startup radi i koji problem rješava. Pripremite se za potencijalne kupce. Budite jasni zašto je vaš proizvod ili usluga korisna, cjenovno korektna i šta sve pružate dodatno. Analizirajte šta to konkurencija ne nudi i šta ljudi pitaju na forumima. Otkrijete šta kupce može dodatno mortivirati da se odluče za vas i ono što nudite. Unajmite stručnjaka koji će vam postaviti digitalne kanale na noge i ukazati na način oglašavanja. Naučite osnove digitalnog oglašavanja.   

 7. Unajmite prave ljude

Zapošljavanje pogrešnih ljudi jedna je od najvećih grešaka početnika u preduzetništvu. Morate privući zaposlenike koji imaju relevantnu pozadinu i iskustvo. Moraju se uklopiti u kulturu biznisa kojeg pokušavate izgraditi. Također, moraju biti vrijedni i fleksibilni, jer zaposleni u startupima često moraju funkcionirati u više uloga.

8. Nikada nemojte prestati s umrežavanjem

Umrežavanje vam može donijeti novog investitora, sjajnog zaposlenika, novog kupca ili odličnog mentora. Pohađajte industrijske i startup događaje. LinkedIn može biti moćan alat koji će vam pomoći u umrežavanju, pa se pobrinite da i vi i vaš biznis imate profile na LinkedInu i da stalno dodajete nove veze. Kada vas neko pretraži na Google-u, vaš LinkedIn profil će se obično pojaviti na vrhu rezultata pretrage, pa budite sigurni da ostavljate dobar prvi utisak.

9. Pružite odličnu uslugu korisnicima

Fokusirajte se na pružanje odlične usluge i podrške korisnicima. Želite da vaši rani kupci daju preporuke?  Zahvalite svojim klijentima lično putem e-pošte. Idite više da pokažete svoju zahvalnost kroz poklone i vaučere uz svaku kupovinu. Dajte im dodatne vrijednost kroz program lojalnosti, informirajte ih redovno o novitetima.

10. Marketing i onda još marketinga

Kontinuirano morate privlačiti, graditi, pa čak i educirati svoje tržište. Uvjerite se da vaša marketinška strategija uključuje sljedeće:

-Izradite web stranicu profesionalnog izgleda.

– Naučite osnove SEO-a (optimizacija za pretraživače) kako bi vas ljudi koji pretražuju vaše proizvode i usluge mogli pronaći pri vrhu rezultata pretraživanja.

– Koristite društvene mreže za promociju vašeg poslovanja (LinkedIn, Facebook, Instagram…)

– Uključite se u marketing sadržaja pisanjem gotovih PR članaka za relevantne portale i web stranice.

– Kreirajte prodajne događaje i osigurajte svoje prisustvo pružajući podršku manifestacijama ili događajima od značaja. Niti jedan biznis nije mali, ako se uklapa u neki događaj.

Izvor: prilagodba allbusiness.com

Podijeli na društvenim mrežama: