Suosnivač Airbnb-a, Brian Chesky, rekao je: “Da smo pokušali smisliti dobru ideju, ne bismo mogli smisliti dobru ideju. Samo morate pronaći rješenje za problem u svom životu. “
Ako ste poput Briana i već ste razmišljali o rješenju za problem s kojim se susrećete u svom životu ili ste na putu da to učinite onda bi pokretanje malog biznisa moglo biti u vašoj budućnosti. To može biti i za vas ako sanjate da posljednji put odustanete od posla od devet do pet.
Ali dok se možda osjećate spremnim za novi poduhvat i strastveni ste u vezi sa svojom idejom, možda tražite neki smjer. Vjerujemo da imamo dobru poslovnu ideju, prijatelji nas ohrabruju da krenemo u poduzetničke vode i mislimo da naš proizvod ili usluga može bez problema da se proda na tržištu! Kako biste smanjili rizike pri pokretanju vlastitog malog biznisa donosimo vam nekoliko savjeta koji mogu poslužiti kao okvir za razmišljanje o troškovima, promociji i organizaciji poslovanja.
1. Predviđanje situacija i angažman
Onog trenutka kada prođete process registracije bizsnisa, vi krećete sa promocijom i osvajanjem tržišta! Ovo je naravno logičan slijed, ali u većini slučajeva potpuno pogrešan. Nemojte čekati da službeno započnete svoje poslovanje kako biste kontaktirali potencijalne kupce. Počnite s njima razgovarati prije pokretanja posla. Istraživanje kao i priprema moraju također prije samog starta.
Odluke poput:
– naziva firme, izgleda logotipa, promo materijala, načina kako se pakuje, dostavlja i promovira proizvod,
– koji su troškovi dostave, promocije, redovni troškovi,
– šta je potrebno za dobavu materijala,imamo li stalne dobavljače, sam process izrade, lokacija i u konačnici podrška koju ćemo imati na početku samo su dio onoga što vas čeka kao vlasnika malog biznisa.
Morate biti svjesni i da u vlastitom biznisu ne radi se od osam do pet. Za uspjeh je potreban trud, strpljenje i istrajnost. Neki poslovi mogu postati profitabilni u samo nekoliko mjeseci dok je drugima potrebno više vremena, pa čak i nekoliko godine. Pokretanje biznisa sa poticajima od države nije dostupan svima, pa se morate osloniti na dobivanje sredstava koja ćete otplaćivati prema vašim mogućnostima i od prodaje koju ćete realizirati. Poznavajući dobro sve poteškoće pri pokretanju I razvoju biznisa MKF Lider je osmislila posebne kreditne linije za male poduzetnike i poljoprivredne proizvođače, pogledajte šta je aktualno na našoj FB stranici.

Sredstva koja planirate potrošiti raspodijelite u okviru biznis plana koji ima fokus kako na proizvodnju ili prodaji tako i na oglašavanje ili online prisutnost. Poslovni plan će vam pomoći da izbjegnete nepotreban utrošak vremena i novca prilikom pokretanja posla. Osim toga, poslovni plan će vam pomoći da utvrdite je li vaša poslovna ideja održiva, utvrdit ćete poslovne i financijske ciljeve, koliko vam je novaca potrebno za pokretanje posla. Napravite poslovnu strategiju i plan razvoja na osnovi svoje ideje, postavite si ambiciozne ciljeve i vodite brigu o konkurenciji. Upoznajte se s pravnim i poreznim pravilima na vrijeme. Iskoristite mogućnosti da se prijavite na sve online direktorije, poslovne imenike i platforme gdje možete besplatno promovirati svoje proizvode ili usluge. Jedna od tih je upravo Pravi lider platforma za male biznise.
Pored ovoga preporučujemo vam da aktivirate Google My Business. Vaš besplatni profil na Googleu pomaže vašem biznisu da se prikaže klijentima onda kada je to najvažnije. Postavite svoju adresu, telefonski broj, web-lokaciju, radno vrijeme i više kako biste pomogli klijentima da pronađu vaš biznis i povežu se s njim. Neka vaš profil bude ažuriran s novim fotografijama, posebnim ponudama i promocijama kako biste olakšali pregled ponude. Više na temu razvoja biznisa pročitajte u sekciji Unprijedi biznis.