Veličina fonta:

A

A

A

5 najgorih savjeta za (mlade) poduzetnike

Pri pokretanju biznisa dobivate mnogo savjete o svemu i svačemu. Svako ima svoje viđenje načina na koji biste trebali voditi financije, vršiti zapošljavanje i naravno, kako se oglašavati.

1) “Zaposli ljude koje znaš.”
Značajan broj savjeta se odnosi na to kako je uvijek dobro formirati tim ljudi čije su vam kvalitete već dobro poznate. To su, naravno, prijatelji, (bivši) kolege ili bilo ko drugi u koga imate povjerenja. Ali, kakvi ljudi vama trebaju za razvoj biznisa? Njih trebate potražiti među prijateljima, ali i među osobama koje ne poznajete. Birajte saradnike koji će vam zadovoljiti sve kriterije razvoja i pomoći da zaradite novac. Probni period je zlatno rješenje. Nemojte se obavezivati prema osobama prije nego što ne vidite kako zaista funkcionirate kao tim.

2) “Za tebe nema mjesta na tržištu.”
Uvijek ćete imati konkurenciju. Čak i ako to sada nije slučaj, kad tad pojavit će se neko ko nudi isto što i vi ili već postoji na tržištu, te svoj biznis razvija podjnako dobro ili na bolji način. Ključ uspjeha ne leži samo u tome da radite ono što niko drugi do sada nije napravio, već u načinu kako ćete pristupiti kupcima, definirati poziciju svog biznisa i koliko sami vjerujete u svoj vlastiti biznis unutar kojeg ćete ponuditi dodatnu vrijednost kupcima za usluge ili proizvode.

3) “Moraš biti jeftiniji od ostalih.”
Neki misle da se mogu natjecati s ‘velikim igračima’ jedino tako što će nuditi niže cijene. Iako je važno pridobiti klijente, nerealno niske cijene mogu vam napraviti probleme. Dugoročno gledano, puno je bolje razmišljati o dodanoj vrijednosti koju stvarate za kupca, nego o tome jeste li ponudili najpovoljniju cijenu na tržištu. Npr. ponudite duži rok garancije, gratis proizvod u proizvod koji prodajete, posebne vaučere za narednu kupovinu, besplatnu dostavu i sl.

4) “Društvene mreže su besplatne.”
Mnogi će reći kako je danas lakše pokrenuti posao nego ikad prije, prvenstveno zahvaljujući društvenim mrežama koje omogućavaju besplatno korištenje. Možda izgleda tako na prvi pogled, ali svako ko se ozbiljnije odlučio promovirati na društvenim mrežama zna da to oduzima itekako puno vremena, truda pa i novca. Za oglašavanje je potreban budžet i planiranjem te zaista kvalitetni promotivni materijali kako biste se istakli u moru ponuda.

5) “Moraš potrošiti novac da bi stvorio novac.”
Naravno, uz početni kapital je lakše, ali brojne uspješne poslovne priče nisu imale takav lak početak. Upravo suprotno, uz kreativnost i dobru poslovnu strategiju manjak novca zaista ne mora biti ozbiljan problem. Ukoliko želite osigurati novac za razvoj, a vjerujete da ćete na njemu sa pametnom strategijom zaraditi više, pogledajte ponudu MKF Lider kreirano posebno za male biznise na web stranici lider.ba.

Izvor: Mashable/prilagodba teksta

Podijeli na društvenim mrežama: