Kada planirate tržištu i kupcima predstaviti novi proizvod to želite učiniti na najbolji mogući način – s ciljem napraviti ga vidljivim potencijalnim kupcima i vidljivošću doći do što bolje prodaje. Najveći izazov u cjelokupnom procesu je znati kako promovirati novi proizvod na tržištu!
I dok je važno uložiti resurse u sve marketinške kanale koji su vam dostupni, većina marketinških i PR stručnjaka neće zaobići danas najpopularniji marketinški kanal – društvene mreže.
Popularnost društvenih mreža već je nekoliko godina u porast i gotovo da ne postoji ozbiljniji brand koji nema minimalno jednu društvenu mrežu.
Iako je organski doseg na društvenim mrežama već godinama u padu, postoji i plaćeno oglašavanje s kojim možete uz minimalna ulaganja otići i korak dalje te proizvod predstaviti upravo onima koje bi on zanimao i koji bi ga u konačnici i kupili!
Na koje načine možete promovirati proizvod na društvenim mrežama?
1. Istražite svoju publiku
Prije nego što plasirate proizvod na tržište, morate imate unaprijed pripremljen plan. Uzmite si dovoljno vremena kako biste proveli opsežno istraživanje i dobro upoznali svoju industriju. Pokušajte se uvijek staviti na mjesto kupca. Na primjer, hoće li mu proizvod biti koristan i bi li ga kupio.
Pokušajte nekoliko mjeseci pratiti užu konkurenciju i njihove uspješne metode rada.
One će vam pomoći da i sami dobijete ideju kako nastupiti prvi put s novim proizvodom na tržištu. No, prije bilo kakve radnje, važno je upoznati ciljanu publiku.
Ciljana publika će kupovati vaše proizvode, lajkati objave i biti uz vas. Jednom kada uspijete doprijeti do nje i osvojiti je, na pola puta ste do uspjeha.
2. Objavite teasere
Bez obzira na to pokrećete li firmu ispočetka ili lansirate novi proizvod, na vama je težak zadatak.
Zaintrigirati kupce kako bi u konačnici jedva dočekali vidjeti o kojim novostima je riječ. A najbolji način da to učinite je da pokrenete teaser kampanju.
Teaser kampanje ili kampanje iščekivanja moćan su alat uz koji možete privući pažnju i potaći iščekivanje.
Kako bi to funkcioniralo, važno je pogoditi platforme koje bi bile najpogodnije za vaš novi proizvod te one na kojima se nalaze vaši kupci. Jednom kada to istražite, važno je biti konstantno aktivni.
Osim društvenim mreža, ne zaboravite i na e-mail marketing kroz koji možete podijeliti više detalja sa svojim budućim kupcima.
3. Pokrenite blog
Osim promocije na društvenim mrežama, potaknite interes i uzbuđenje kroz poslovne blog članke.
Podijelite pojedinosti o samom proizvodu, kako ste došli na ideju da lansirate upravo takav proizvod te na kraju podijelite s čitateljima i njegove prednosti.
Pružite čitateljima zabavno korisničko iskustvo koje ćete podići na višu razinu.
Neka to ne budu obični, suhoparni i čisto informativni članci. Podijelite s njima informativan, ali zabavan sadržaj kroz koji se i čitatelji mogu uključiti i pridonijeti novim idejama.
Ovo je odličan način za interakciju s kupcima – podijelite svoje ideje, a nakon toga zatražite kupce da se i sami uključe sa svojim prijedlozima.
To će vam pomoći da proizvod predstavite i odmah u startu dobijete ideje za njegovo unaprjeđenje kada ono dođe na red.
4. Izradite hashtagove
Osmišljavanje privlačnog hashtaga koji će biti povezan upravo s vašom firmom i vašim proizvodom može biti poprilično iscrpljujuće, ali u isto vrijeme i vrlo uzbudljivo.
Jednom osmišljen dobar hashtag može vam pomoći u promociji proizvoda na mrežama i izvan njih.
Zanimljiv hashtag izdvojit će vaš proizvod od ostalih, a putem njega potencijalni kupci će moći pronaći i korisne informacije o vašem proizvodu.
Izvan mreža, odnosno offline, može vam pomoći u trenucima kada provodite događaje s promoviranjem novog proizvoda, a na mreži će potaći korisnike da podijele svoja iskustva pod vašim hashtagom i tako oni prošire doseg glas o novom proizvodu.
5. Potaknite zanimanje korisnika
Kako biste potakli iščekivanje, morate kupcima dati razlog baviti se vašim sadržajem.
Svaki tweet i objava na Facebooku moraju imati vrijednost kojom ćete motivirati ljude da ih podijele i da ostanu dovoljno zainteresirani za proizvod da bi ga na kraju kupili.
Jednom kada to uspijete, publika će htjeti znati više o proizvodu.
Poznato je kako ljudi kupuju proizvod jer postoji neka vrsta potrebe za njime. Prije nego što ga kupe, morate im jasno dati do znanja da vaš proizvod zadovoljava te njihove potrebe.
Kako biste ih potaknuli da šire vijest o vašem novom proizvodu, možete im primjerice ponuditi popust za vrijeme promotivnog razdoblja.
Ne postoji bolji način na promoviranje novog proizvoda na društvenim mrežama od popusta!
6. Izradite video klipove
Videozapisi imaju veći doseg na društvenim mrežama od klasičnih objava i vizuala. Iako je za njihovo stvaranje potrebno puno truda, sav vaš trud će se na kraju isplatiti.
Videozapisi mogu biti u obliku mini reklama, prikazivati vaše poslovanje “iza kamere” ili biti u obliku korisnog sadržaja koji objašnjava korisniku kako se proizvod koristi i kako njim(e) mogu olakšati život.
Takve vrsta video sadržaja zadržat će zainteresiranost korisnika i nakon lansiranja proizvoda na tržište.
Bez obzira na to na koju vrstu se odlučite, do publike ćete sigurno doprijeti putem video sadržaja koji je uvijek rado gledam, a time i odličan način za promoviranje novog proizvoda na društvenim mrežama.
7. Pronađite influencere
Pronađite influencere koji su cijenjeni u vašem području rada i pokušajte izgradite odnose. Zbog njihove popularnosti, sadržaj koji objavljuju sigurno će biti dobro prihvaćen među njihovim pratiteljima.
Kada objave dobro osmišljenu i prirodnu objavu o vašem proizvodu, dolazi do upoznavanje publike s vašim novim proizvodom, a u konačnici i njegovom kupnjom.
Kod pronalaska influencera budite oprezni.
Osim što mora biti osoba koja je povezana s vašom industrijom, dobrog ugleda i pratitelja koje bi mogli zanimati vaši proizvodi, ako se odlučite na Instagram svakako ne zaboravite provjeriti engagement rate koji će vam dati dobar uvid u poslovanje influencera na spomenutoj društvenoj mreži.
8. Ne otkrivajte previše
Ponekad se pojedinci previše zanesu i u želji na predstave proizvod na najbolji mogući način, otkriju previše informacija. Tada nestaje uzbuđenja i sve ono što smo željeli postići jednostavno pada u vodu.
Budite oprezni i polako otkrivajte detalje o vašem proizvodu i o onome što on ima za ponuditi.
Stvorite neizvjesnost, stvorite hype nakon čega će vaši pratitelji jedva čekati saznati o kojim proizvodima je riječ.
Uzmite za primjer najavu teasera nekog novog filma. Ako je teaser dobro odrađen, u samo jednoj minuti može potaknuti zanimanje i jednostavno odvući korisnika u kino pogledati film.
9. Održavajte nagradne igre
Još jedan idealan način za promoviranje novog proizvoda na društvenim mrežama je održavanje nagradnih igrama na društvenim mrežama.
Time ćete potaći uzbuđenje, stvoriti zabavno okruženje i lijepa sjećanja uz vaš brand.
Ovdje je važno osmisliti nagradni natječaj koji će biti relevantan za vaš novi proizvod. Na primjer, ako vaš osobni brand promovira fitness opremu, natjecanje može glasiti: “Koliko sklekova možete napraviti u minuti?” Obožavatelji fitnessa sigurno će rado sudjelovati.
Znamo da je National Geographic poznat po svojim zadivljujućim fotografijama.
Svake godine provode takmičenja tokom kojih ljudi mogu podijeliti i svoje fotografije.
Pobjednik takmičenja National Geographica 2016. dobio je 10.000 dolara i trodnevno putovanje u sjedište National Geographica u Washingtonu, D.C. kako bi sudjelovao na godišnjem National Geographic fotografskom seminaru.
Svake godine fotografi iz cijelog svijeta sudjeluju u ovom natjecanju s nadam da će upravo oni pobijediti i osvojiti spomenutu nagradu.
10. Pređite na stvar
Vaša cjelokupna strategija mora biti privlačna kupcima prije i nakon što izvrše kupovinu. Stoga, uključite fraze koje se lako čitaju i koje bi ljudi lako zapamtili.
Budite jasni u porukama koje prenosite kako bi ljudima bilo jasno što je novi proizvod.
Pišite jasne blog i PR članke koje će korisnike odvesti direktno na stranicu vaše prodaje, uložite vrijeme u dobro opisivanje proizvoda, a na društvene mreže uključite vizuale koji će ih podsjetiti na vaš brand i na kupovinu.
Postoje brojne ideje koje vam mogu pomoći u vašim kampanjama i promoviranju novog proizvoda na društvenim mrežama, a mi smo odlučili izdvojiti 10 najvažnijih.
Za više ideja, uključite vašu kreativnost, pratite tvrtke kojima se divite, ali i konkurenciju koja vam često kroz svoje primjere može pomoći u izradi strategije promocije novog proizvoda na društvenim mrežama.