Strategijom i planiranjem definiramo naše poslovanje i to tako što na najefikasniji način koristimo postojeće resurse da bi iskoristili prilike u okruženju za stvaranje željenih učinaka.
Strategija je put ka ostvarenju postavljenih poslovnih ciljeva, a prije svega ovisi o tržištu i raspoloživim resursima. U obrtu je planiranje jednostavnije, a odluke se donose brzo. Svaki obrt u svom poslovanju bira strategiju koje najbolje odgovara postavljenim ciljevima, ali i sposobnostima vlasnika obrta.

Projekcija gotovinskog toka vam pomaže da planirate finansijske tokove vašeg biznisa, u novčanoj vrijednosti izrazite svoje ciljeve, pratite poslovanje i planirate potrebna ulaganja.
Najčešće korištene strategije su:
- Ofanzivna strategija
Obrt ima za cilj da postigne lider u svojoj djelatnosti, tako da tržištu mora ponuditi nešto novo. Ova strategija može donositi visoki profit, ali je i visokorizična.
- Defanzivna strategija
Obrt ima za cilj da se odbrani od konkurencije i da zadrži postojeći tržišni udio. Ova strategija donosi visoki profit.
- Strategija imitacije
Obrt želi da dostigne i zadrži poziciju iza lidera u djelatnosti, odnosno kopira uspješnu konkurenciju.
- Podređena (ovisna) strategija
Ova strategija je u obrtu idealna jer ovisi o velikim industrijskim sistemima koji mu obezbjeđuju trajno i sigurno tržište.
- Tradicionalna strategija
Obrt zadržava staro, prepoznatljivo obilježlje svog proizvoda i ne želi ga mijenjati. Ova strategija se preporučuje starim zanatima i domaćoj radinosti.
- Oportunistička strategija
Obrt traži slobodan i pogodan prostor na tržištu gdje želi da se pozicionira i iskoristi prilike koje to tržište pruža.
Da bi napravio ispravan izbor strategije, obrt mora analizirati situaciju. To znači da treba sagledati sve vanjske i unutrašnje faktore kako bi odabrao najbolji put do ostvarenja željenog cilja u biznisu.
Izvor: Obrt kao obiteljski biznis, Obrtnička komora HNŽ/HNK, Mostar