Šta je brend?
Termin robna marka ili brend (engl. brand) se često upotrebljava u marketingu, a označava robnu marku. Može se definisati kao skup marketinških i komunikacijskih metoda koje potpomažu razlikovanje određene firme i njenog proizvoda i/ili usluge od konkurencije i stvara trajan dojam u svijesti kupca o vrijednosti firme.
Brend je zapravo ime, pojam, design ili druga oznaka koja razlikuje jednog proizvođača/prodavača proizvoda i/ili usluga od svih drugih. Vizualni identitet organizacije je sveukupni dojam komunikacije samog brenda. Efikasan vizualni dojam identiteta brenda postiže se dosljednim korištenjem pojedinih vizuelnih elemenata za stvaranje razlike. Ti elementi mogu biti: font slova, boje i drugi grafički elementi. Bit svakog brenda je zaštitni znak ili logotip firme ili proizvoda i/ili usluge.
Prepoznatljiv brend
Prepoznatljiv brend može učvrstiti razlikovanje organizacije i proizvoda i/ili usluge od konkurenata. Također, može pomoći u stvaranju lojalnosti kod kupaca. Brend organizacije predstavlja tržišni identitet te organizacije/poduzeća. Predstavlja to ko ste, čime se bavite, kakva je kvaliteta koju predstavljate, te ugled i vjerodostojnost onoga što predstavljate.
Kako napraviti prepoznatljiv brend? Razvijanje trajnog identiteta brenda uključuje puno više od samog imena i logotipa. A između ostalog uključuje i prepoznavanje kvaliteta, vrijednosti i iskustva koje kupci imaju s Vašim brendom. Prepoznatljiv brend mora ispunjavati sve ono što promovišete kao vrijednosti tog brenda. Slanje lažne slike o vrijednostima brenda može loše utjecati na poimanje samih vrijednosti brenda. Neki od najpoznatijih svjetskih brendova su: Amazon, Micorsoft, Facebook, Samsung, Google, Apple, …
Brending
Potrebno je razviti brending strategiju na nivou organizacije. Brending strategija predstavlja dugoročni plan za razvoj uspješnog brenda u svrhu postizanja određenih ciljeva. Dobro definisana i izvršena brending strategija utječe na sve aspekte poslovanja i direktno je povezana s potrebama kupaca, doživljajima potrošača i konkurencijom. U biti je to marketinška strategija koja uključuje stvaranje diferenciranog (specifičnog) imena i slike, najčešće putem logotipa i/ili slogana, u svrhu postizanja prepoznatljivosti u umu potrošača i privlačenja i zadržavanja kupaca.
Brending se ne odnosi samo na to da navedete Vaše ciljno tržište da odabere baš Vaš proizvod i/ili uslugu u odnosu na konkurenciju. Brending se odnosi na to da proizvod koji nudite potencijalni kupci vide kao jedinog ponuđača i jedinog koji nudi kvalitetno rješenje njihovih problema ili potreba. Ciljevi koje dobar brend treba postići su:
- slanje jasne poruke kupcima,
- potvrdu svoje vjerodostojnosti,
- emocionalno povezivanje ciljnog tržišta sa svojim proizvodom i/ili uslugom,
- postizanje lojalnosti potrošača,
- te motivirati potrošače da kupe proizvod i/ili uslugu.
Da bi Vaša brending strategija bila uspješna, morate krenuti od razumijevanja potreba i želja svojih kupaca. To se postiže integracijom brending strategije u svaki oblik komunikacije Vaše firme sa tržištem. Zato što je brending izraz onoga što kao firma nudite. Svaki proizvod i/ili uslugu koju kao firma nudite, ima svoj vijek trajanja. Sam brend je nešto što prevazilazi proizvod. Brend je ona vrijednost koja ostaje da živi i pored proizvoda, zato je bitno graditi brending strategiju. Važnosti brendinga su mnogobrojne, ali najvažniji je taj da to može pomoći povećati prodaju. To znači da kada je potrebno npr. povećati cijene svog proizvoda, Vaša ciljana populacija će prihvatiti rast cijena zato što je brend ono što njima predstavlja vrijednost. Brending, također, razvija jedinstvenost svog proizvoda i/ili usluge i potiče samopouzdanje i povjerenje u određeni proizvod i/ili uslugu i u slučajevima kada proizvodnja ne ispuni očekivanja.
Izvor: marketingfancier.com