Veličina fonta:

A

A

A

Savjeti za male biznise: Sam svoj PR!

Vlasnik/ica ste malog biznisa i često zbog obaveza niste u mogućnosti razmišljati o PR aktivnostima, a koje su veoma značajni za promociju vaših proizvoda ili usluga. Angažiranje agencija ili PR stručnjaka nemate ili ne možete uslijed trenutne situacije staviti u budžet? Evo nekoliko korisnih savjeta koji će vam pomoći da određene aktivnosti odradite sami…

Ispričajte priču o vašim proizvodima ili uslugama na auteničan način

Vjerovatno ste čuli za Storytelling? Djeluje veoma komplikovano kada krenete u istraživanje o načinima kreiranja sadržaja. U osnovi, trebate se držati bazičnih elemenata kao što je kreiranje autentičnih fotografija o onome što radite i kako to radite. Pokazati priču iza svog brenda, procesu i zašto je usluga ili proizvod važan krajnjem korisniku. Veoma je korisno da kreirate i kalendar značajnih datuma za koje možete vezati svoje proizvode ili usluge.

Pripremite set tekstova o svakom segmentu poslovanja i na osnovu njih razradite još nekoliko manjih. Zamislite da ćete doći u poziciju napisati nešto o sebi, svom početku i onome što radite. Kako biste željeli da vas vaši potencijalni kupci vide? Po čemu se odvajate od ostalih koji nude istu ili sličnu uslugu?  Obavezno u ovaj segment unesite način na koji radite sa vašim kupcima ili korisnicama usluga. Kakvu podršku, savjete ili dodatne vrijednost ulažete u njegovanje odnosa. Ponudite savjete ili video materijale o inovativnim primjenama vašeg proizvoda ili usluge.

Sve ovo naravno treba i negdje prezentirati. Tu su u prvom redu društvene mreže, ali i online/print mediji kojima uvijek treba neki zanimljiv sadržaj. Naravno, slanje samo teksta o vama predstavlja osnovu za plaćeni marketing. Zato je važno vezati brend, proizvode ili usluge za neku konkretnu aktivnost. Bilo da se radi o poklonu vašeg vremena ili proizvoda nekoj organizaciji, uličnoj akciji, učešću u konkretnoj aktivnosti koji bi medijima bio zanimljiv za objavu. Druga opcija je da se dogovorite za mini promociju u zamjenu za poklone koje npr. portali mogu dati svojim pratiocima. Ista opcija je svakako kada je riječ o saradnji sa influenserima. Također, jedna od opcija besplatne objave ponuda ili usluga na platformi poput Pravi lider ili nekim od otvorenih poslovnih imenika.  

Umrežite se sa drugim poduzetnicima

Razmislite šta bi bilo idealno uz vaš proizvod ili uslugu ponuditi krajnjim korisnicama. Pretražite male biznise i kontaktirajte vlasnike sa ponudom o saradnji. Zajedničke preporuke na mrežama, te kreiranje svoje grupe koja će složno i planirano raditi na međusobnoj promociji jedno je svakako od rješenja za smanjivanje troškova oglašavanja. U dogovoru, možete preuzeti naizmjenično da trošite novac na promociju ovisno od paketa koje nudite sa partnerima.

Gdje su vaši kupci?

Ponekad je i mali detalj dovoljan da privuče pažnju. Ne možete zakupiti prostor za oglašavanje, ali možete iskoristiti sve besplatne online opcije da budete vidljivi. Tu su vam Google My Bussiness – Besplatno stupite u interakciju s klijentima na Googleu,  povežete se s klijentima preko pretraživanja i kartama. Ponudite vaše usluge besplatno u određenom periodu za korisnike nekog online servisa, web shopa ili veoma frekventne stranice. Dobit ćete promociju, ali i klijente koji su spremni probati ono što nudite. Pokrenite blog sa tematikom koja je vezana za vaše usluge i proizvode, ponudite savjete i rješenja.  Ukoliko nemate novca u budžetu za kreiranje bloga, postoje i besplatne opcije za blog, ali i da kontaktirate neki od već postojećih kako bi povremeno pisali i plasirali sadržaj.

Pokušajte unutar 3 mjeseca realizirati barem jednu od navedenih aktivnosti kako biste osigurali kontinuitet u pojavljivanju. Više savjete na ovu temu svakako potražite u sekciji Pravi lider online edukacije kojoj ćete moći pristupiti nakon registracije u trajanja od 3 dana.    

Podijeli na društvenim mrežama: