Savjeti za uspješno poslovanje_MKF LIDER

Veličina fonta:

A

A

A

SAVJETI ZA USPJEŠNO POSLOVANJE – EFIKASNA NAPLATA

NAPLATITI DO ZADNJEG FENINGA

SAVJETI ZA USPJEŠNO POSLOVANJE

Savjeti za uspješno poslovanje_MKF LIDER

Nenaplaćeno potraživanje prema klijentu je drugi razlog zašto propadaju STARTUPI!! U stvari zbog ovog problema propadaju i uhodane firme.


Nenaplaćena potraživanja su nanijela više problema BH firmama, nego svi ostali izazovi zajedno!!

Razloga za takvo stanje je bilo više:

  • neuredjenost pravnog sistema;
  • nedovoljno efikasno funkcioniranje pravnog sistema;
  • nepoznavanje pravnih propisa i načina kako držati potraživanja pod kontrolom.

Ali to su okolnosti u kojima živimo. Na njih se ne možemo žaliti-barem ne uspješno. Možemo se jadati, ali nikakve fajde od toga. Iz ovog stanja ima izlaza, ali o tome malo poslije.

SAVJETI ZA USPJEŠNO POSLOVANJE – EFIKASNA NAPLATA

OPASNOST NEPLAĆANJA

Kada vam se duguje više nego što je dogovoreno, u opasnosti je puno stvari u vašoj firmi.

U opasnosti je vaša firma koja bi uskoro mogla propasti!
U opasnosti je vaš ugled kod kupca. Firme žele raditi sa onima koji imaju situaciju pod kontrolom. Koliko izgledate kontrolirani ako ne znate ni koliko vam se duguje, a kamo li da vam se to i plati?
U opasnosti je vaša dobra nabavka, koja vas je do sada krasila kao važan adut. Dobavljač će prije ili kasnije zategnuti ručnu i prebaciti vas na avansno plaćanje.

SAVJETI ZA USPJEŠNO POSLOVANJE – EFIKASNA NAPLATA

KONKRETNI KORACI DA OVLADATE POTRAŽIVANJIMA

Situacija nije jednostavna za riješiti, niti veličina ove kolumne dozvoljava da se ovim malo dulje bavimo. Ipak, nekoliko tehnika ćemo vam dati, koje nama pomažu u biznisu

Važno je biti uporan u izvršavanju ovih stvari i rezultati će ODMAH biti tu.

  1. Prva stvar koju trebate učiniti jeste da preuzmete odgovornost za ovakvu situaciju. Krivljenje drugih za ovo neće vas nigdje odvesti. Pogotovo kupaca.
    Najvažniji korak jeste da vidite koliko vam ko duguje. Svako jutro trebate na stolu imati koliko vam se duguje. To je minimum koji morate imati. Da biste to imali savjetujemo vam da nabavite knjigovodstveni softver, koji će vam u svakom trenutku imate podatke na koje se možete pouzdati, naravno ukoliko imate uslove za to.

SAVJETI ZA USPJEŠNO POSLOVANJE – EFIKASNA NAPLATA

Znate li u detalj šta vam se i koliko duguje?

Ako ne znate, onda je vrijeme da preuzmete kontrolu nad situacijom. Morate biti u stanju svako jutro imati na stolu jasan popis koliko vam se i šta duguje.

2. Počnite odmah komunicirati i pozivati svoje dužnike. Potraživanje prema kupcu koje je svježe ima nekoliko puta veću šansu da bude naplaćeno u odnosu na ono koje preskoči 30 dana izvan roka plaćanja!! Nemojte se dovoditi u situaciju da odmah ne reagirate na kašnjenje.

ZAPAMTITE: Sve dokle ste spremni staviti svoju obitelj ili prijatelje sa strane zbog posla, dotle imate puno pravo tražiti da se izmiri dug prema vama.

3. Zadržite prijateljstvo sa njima. Nemate potrebe da se ljutite na svoje klijente. Svi mi imamo prioritete plaćanja (sve dok ne zovne neko da mu se plati).

SAVJET: u pozivu dajte klijentu prostor za ispriku. Iako većina klijenata zna za dug, ako mu kažete “vjerojatno ste ovu našu fakturu negdje zagubili, pa samo da vidim je li došla i mogu li danas računati da nam se možda to plati”, on će sa zahvalnošću prihvatiti vaše pokazano razumijevanje. Nema potrebe za ljutnjom, vaš klijent će vam i dalje biti dobar kupac.
  1. Ovo radite svakodnevno i ažurno. Vaši klijenti se trebaju naviknuti na to da ćete ih uvijek prijateljski zovnuti, ako oni “slučajno” zaborave platiti.
    Nadamo se da to neće biti jedina disciplina koju prema njima trenirate.

Izvor: eKapija.BA

Podijeli na društvenim mrežama: