Veličina fonta:

A

A

A

Šta je to ATL, BTL i TTL oglašavanje?

Kada razmišljate o oglašavanju vaših usluga ili proizvoda veoma je važno imati osnovno poznavanje različitih načina oglašavanja.


ATL – Above The Line
Predstavlja oglašavanja u kojem želimo vidljivost za naše aktivnosti, a koja ima širok doment. ATL se više fokusira na razvoj svjesti o brendu za šta koristi različite medije za oglašavanje poput TV, radio, portala i print medija.
TV oglašavanje je idelano da bi se pokazalo kako određeni proizvod ili usluga može pomoći ili dati rješenje. Tako npr. funkcionira pokaz skidanja fleka, osjećaja čistoće i svježine kod reklame praška za pranje veša. TV kao medij nudi još uvijek pristup velikoj publici. Treba imati u vidu da je produkcija materijala za oglašavanje na televiziji veoma skupa. Naravno cijena produkcije materijal za TV je izuzetno visoka, kao i zakup termina prikazivanja.
Radio je svakako opcija o kojoj trebate razmisliti. Produkcija poruka kao i zakup ga čini veoma atraktivnim. Ukoliko vaša ciljna grupa npr. sluša određenu muziku i odaberete lokalni radio oglašavanjem možete privući nove korisnike usluga ili kupce proizvoda. Ovdje je prije svega cilj o promociji brenda. Možete se odlučiti na Live reads (čitanje) – U ovom slučaju voditelji radio-stanice čitaju oglas u realnom vremenu, zatim na sponzorstva npr za vremensku prognozu I naravno tu su reklamni spotovi.
Što se tiče štampe, ona još uvijek ima svoju publiku. Naravno, sada se preferiraju magazini za oglašavanje. Treba naglasiti kako ipak ovaj tip oglašavanja nije jeftin, te da trebate uložiti novac u kvalitetnu pripremu I dizajn vaše reklame ili ako zakupljujete članak, svakako imati veoma kvalitetne fotografije.
Outdoor je uvijek popularan! Možete iskoristiti prostor u blizini svog prodajnog mjesta kroz zakup bilborda. Za razliku od ostalih oblika oglašavanja na otvorenom prostoru bilbord hvata pažnju svega 2-3 sekunde dok se kraj njega prolazi. Tu su i digitalni bilbordi koji omogućavaju jeftinije oglašavanje jer prostor dijelite sa drugim oglašivačima.

BTL – Below The Line
BTL oglašavanje je promocija „jedan na jedan“ i vezuje se za direktnu promotivnu kampanju. To može biti telemarketing, prodaja od vrata do vrata, te štandovi na sajmu, u tržnim centrima…
Ovo je prilika za direktnu komunikaciju sa potencijalnim kupcima ili korisnicama kao I da besplatno podijelite uzorke ili letke, objasnite više o svom proizvodu i date posebne benefite za rani upis na listu za kupovinu.
POS (Point Of Sale materials) su veoma bitni jer direktno unaprijeđuju prodaju ti mogu biti brošure, reklamne table, naljepnice, brendiranje štanda polica i sl.


TTL – Through The Line
TTL predstavlja kombinaciju tehnika ATL-a i BTL-a, te se zove još i oglašavanje 360, u kome se kampanja kreira sa ciljem povećanja svijesti o brendu, ali i za postizanje određene konverzije/prodaje.

A šta je sa online oglašavanjem ili internet oglašavanjem? Ovisi koji mu je cilj, da li promoviramo brend ili želimo ostvariti efekat prodaje! ATL oglašavanje podrazumijeva veliki doseg i mogućnost da se dopre do što više ljudi, a na internetu možemo isto tako kreirati oglas ili banner. Pa ga se može ubaciti u ove aktivnosti. S druge strane, možemo djelovati „jedan na jedan”. npr. promotivni mejl koji će ići direktno kupcu, te u marketing planiranju digitalno oglašavanje može biti stavljeno u kombinaciju TTL.
Ukoliko razmišljate u načinima promocije svakako posjetite našu sekciju Unaprijedi biznis, a na raspolaganju su vam i krediti za poduzetnike koje smo osmislili kako bi vlasnici malih biznisa mogli napraviti iskorak u svom poslovanju.

Podijeli na društvenim mrežama: