Veličina fonta:

A

A

A

Devet savjeta koje svi poduzetnici moraju čuti kada započinju posao

Ako tražite poslovni savjet, postoji mnogo različitih mjesta na koja možete otići. Postoji bezbroj knjiga i seminara koji vam obećavaju uspjeh u vašem poslovanju, ali mnoge od njih su izgrađene na postignućima njihovih kreatora. Ne postoje dva potpuno ista poduzetnika ili kompanije/biznisa i zbog toga se njihovi savjeti možda neće primijeniti ili odjeknuti kod vas. Na platformi Pravi Lider ćemo vam omogućiti da pored savjete dobijete i besplatnu promociju proizvoda i usluga, a pripremili smo i posebne ponude u okviru finansiranja malih biznisa. Ipak, neki savjeti su univerzalno važeći, bez obzira na industriju, područje fokusa ili ciljanu publiku. Ovdje devet lidera iz Vijeća za mlade poduzetnike govori o nekim od najboljih savjeta na koje su naišli tokom svih godina kao poduzetnici i objašnjavaju zašto bi bilo koji osnivač biznisa mogao postupiti prema ovim savjetima kako bi postigao uspjeh.

Samo budi strpljiv

Strpljenje je ključno. Postoji proces i mnogo toga o čemu ne čujemo u medijima. Uglavnom se ne radi o ogromnim prihodima, ogromnim izlascima i brdima uspjeha. Poduzetništvo je jednako preuzimanje rizika koliko i dovoljno strpljenja da shvatite nagradu i radite težak posao, ciglu po ciglu, dan za danom, dok se drugi dijelovi života odvijaju uporedo s njim. Odnosi, zdravlje, porodica, zajednica, itd. ne čekaju vaš uspjeh ili neuspjeh na putu poduzetništva; oni nastavljaju. Toliko toga je van naše kontrole, ali ključno je biti strpljiv i raditi težak posao svaki dan. Budite strpljivi da to vidite do kraja, šta god to bilo. To je uvijek epska vožnja. – Kris Garlewicz, ProsperiFi.

Trošite polako i strateški

Svaki preduzetnik želi brže postići svoju prvu veliku prekretnicu. U nekim slučajevima oni sami finansiraju projekat, a u drugima okupljaju investitore. Ali kada postanete previše agresivni s trošenjem, postajete nemarni i počinjete gubiti iz vida ono što je važno za dugoročni opstanak poslovanja, a to je profit. Uložite svaku marku planirajući u kratkoročne povrate kako biste mogli reinvestirati novčane tokove nazad u kompaniju. Ovo osigurava da na kraju nećete potrošiti svoju gomilu gotovine ili kasnije morati panično prikupljati još sredstava. – Firas Kittaneh, Amerisleep

Skoči!

Najbolji savjet koji sam ikada čuo o pokretanju posla je jednostavan: skočite! Ne postoji poslovni plan, knjiga ili edukacija koji vas zaista mogu pripremiti za pokretanje i izgradnju biznisa. Što brže uđete u rovove i počnete učiti stvarne lekcije koje će vas naučiti novi posao, brže ćete biti na putu ka uspjehu. Priprema i znanje uvijek mogu pomoći. Ali, ništa ne nadmašuje pravo iskustvo. – Camryn Skladany, Innovien Solutions

Budite spremni za duge staze

Pokretanje biznisa nije lak zadatak. Za to je potrebno vrijeme, posvećenost, motivacija i novac. Poznajete sebe bolje od bilo koga; ako se vaši ideali ne poklapaju, možda nećete biti uspješni. Morate biti voljni potonuti u dugim satima tokom dužeg vremenskog perioda i možda ćete morati da rastegnete svoje resurse. Uzmite u obzir svoju porodicu, način života, radnu etiku i džeparac; svi oni će postati napeti u potrazi za vašim poslom. Ipak, sve što je vredno raditi zahtjeva trud, a ako imate namjenski plan, moguće je izvesti. Međutim, najbolja stvar koju možete učiniti je da obje noge budu na zemlji. Ako ste ukorijenjeni u realnosti situacije, mnogo je lakše. Samo budite sigurni da imate pravi posao za vas i da postoji tržište za njega. – Matt Bertram, EWR Digital

Fokusirajte se na izgradnju novčanog toka

Prilikom pokretanja posla, novčani tok je kralj. Kada prvi put počnete, samo pokušavate da zaradite dovoljno da stignete do sljedećeg dana. Dan za danom, dodajete još jedan, još jedan i efekti složenosti su ogromni. Kada vaše poslovanje počne dostizati traku i stabilnost, vaše mogućnosti rastu eksponencijalno. Moj mentor bi rekao “kao lupa na suncu kada pokušavaš da zapališ rupu u listu.” To je vrsta fokusa koju trebate zadržati da biste ostvarili veliki utjecaj. Za velike stvari je potrebno vrijeme i ljudi često precjenjuju ono što mogu da urade za dan ili sedmicu i potcjenjuju ono što mogu učiniti za mjesec ili godinu. Uvijek, uvijek odvojite vrijeme za dubok rad. Ako nikada niste proučavali principe dubokog rada, toplo ga preporučujem. – Colin McGuire, Boomn

Radite stvari koje se ne povećavaju

Prilikom pokretanja kompanije, primamljivo je implementirati najsofisticiranije rješenje za svaki problem na koji naiđete. Problem s ovim pristupom postaje očigledan kada provedete nekoliko sedmica u kodiranju potpuno nove funkcije koju niko ne koristi. Raditi stvari koje se ne skaliraju znači pisati kod na koji niste ponosni, ali koji se može objaviti za dane, a ne sedmice. Funkcije za brzu isporuku znače da odmah dobijate povratne informacije i možete napraviti mala podešavanja kako biste bili sigurni da vaš proizvod ide u pravom smjeru. – Tunde Alao, YSplit

Outsource koliko je moguće

Outsourcing je od suštinskog značaja kako biste se mogli fokusirati na srž svog poslovanja. Ako tehnologija nije temelj vašeg proizvoda ili usluge, najbolje je povjeriti je vanjskim suradnicima umjesto da pravite nešto prilagođeno, posebno kada se taj novac može uložiti u prodaju i marketing. Ovih dana možete pronaći proizvode softvera kao usluge za većinu stvari. Vidio sam previše osnivača kako ulažu svoj novac u tehnologiju koja ne funkcionira. Možda ćete morati malo promijeniti svoje tokove rada u odnosu na ono što ste prvobitno zamislili, ali svoju ideju možete brže plasirati na tržište. Ako pustite nekoliko malih stvari, možete završiti sa mnogo više. – Diana Goodwin, MarketBox

Dobijte sve u pisanom obliku

Kada osnivate kompaniju, sve je uzbudljivo i svako ima najbolje namjere. Stvari se mogu promijeniti kada vaš posao zarađuje mnogo novca ili nimalo novca. Kao takav, najbolje je unaprijed razgovarati o svim scenarijima, kada su svi zadovoljni, i staviti sve svoje misli i uslove u pravni sporazum. Ako je posao vaša ideja i vi nosite novac, pobrinite se da ugovor jasno kaže da imate potpunu kontrolu. Pobrinite se da svi partneri koje dovedete imaju nekonkurentne (kako ne bi mogli dati otkaz i pokrenuti konkurentsku kompaniju). Obavezno definirajte “sweat equity” (obavljanje više posla od drugih partnera u zamjenu za ulaganje gotovine). Imati dokument na koji se možete vratiti kada se okolnosti promijene uštedjet ćete vrijeme, bol i pravne troškove! – Bill Mulholland, ARC Relocation

Vjerujte u ono što radite

Savjet broj 1 koji sam dobio je da morate duboko vjerovati u misiju poslovanja i proizvod ili uslugu koju pružate. Ako ulazite u posao sa jednim ili više partnera, morate se pobrinuti da i oni imaju isto tako snažno uvjerenje u misiju kao i vi. Mora postojati iskra, nešto što je toliko motivirajuće da neuspjeh nije opcija. Na tom putu može doći do spoticanja, ali mora postojati laserski fokus na prave korake, razmjenu poruka i marketing koji će završiti uspjehom. Zvuči jednostavno „vjerovati u misiju i posao“, ali unaprijed, neobuzdani entuzijazam oko ideje mora biti ublažen promišljenim planiranjem kako bi se predvidjele prepreke i pristupilo novom poduhvatu sa čvrstom strategijom za stvaranje energije za pobjedu. – Jeff Keenan, LeadsRx

izvor: Forbes

Podijeli na društvenim mrežama: