Trenutno ne radite, posao se teško pronalazi. Možda radite po cijeli dan, posao vam je stresan, donosi vam sve manje zadovoljstva, a ni zarada nije kao prije? Imate li neki skriveni talenat? Možda biste se mogli pronaći u nekome od tih talenata i poraditi na njemu te ga učiniti super biznis poduhvatom. Biznis ideja je dobra jedino ako će zadovoljiti publiku na koju cilja. Možete raditi nešto što već netko drugi radi, ako mislite da to možete bolje, ili nešto sasvim drukčije. A nekada nije dovoljno samo imati ideju, potrebno je znati kako tu ideju ‘prodati’, smisao za biznis mora biti vaša odlika ako se u posao upuštate sami. Istražite tržište, te proučite cijeli proces obavljanja toga posla.
NEMOJTE tražiti posao POKRENITE ga samostalno!
Kako razraditi i poboljšati poslovnu ideju
Ponekad se izjalovi i najbolja ideja za biznis jer nije finansijski izvediva. Znate da imate sjajnu ideja za posao i uvjereni ste da će kupci navaliti na Vaš proizvod ili uslugu. Morate znati da su neke vrlo dobre poslovne ideje propale jer nisu bile finansijski održive.Kao prvo, stavite na stranu svoj ego. Radije stvorite firmu koja će uspjeti a ne preživljavati. Ako imate ideju za novi proizvod ili uslugu, ne bojte se učiniti poboljšanje i promjenu. Morat ćete posvetiti puno vremena analizi prije pokretanja, ako želite da ona uspije. Osim toga, sve što popravite prije, manje će Vas koštati nego popravci i promjene kasnije.
Mnoge poslovne ideje se rode kao posljedica životnih okolnosti. U tom procesu nam se često događa promjena koncepta posla i poslovne filozofije jer učimo o zakonitostima određenog tržišta i prilagođavate svoje radnje kako bi uspjeli. Obično poduzetnik promijeni nekoliko glavnih smjernica razvoja tvrtke u prvih par mjeseci ili godina poslovanja i toga se ne treba bojati.
Potrebno je puno više od dobrog imena firme da bi poslovali s profitom. Kako znati je li Vaš proizvod ili usluga predoređen za uspjeh? U prilogu je 5 sastojaka za vlastitu formulu za uspjeh.
NEMOJTE tražiti posao POKRENITE ga samostalno!
Kako poboljšati poslovnu ideju: testiranje ideje
Ukoliko radite, nemojte davati otkaz! Preko radne sedmice radite svoj posao u firmi gdje ste zaposleni, a za vikend se posvetite vlastitom biznisu. Ukoliko ste poduzetnik s punim radnim vremenom već sada, morate djelovati brzo. Testirajte, provjerite rezultate i adaptirajte poslovnu ideju odmah.
Čitajte i istražujte o području koje ste odabrali pokoriti. Što radi konkurencija? Tko su njihovi kupci? Kako ih osvajaju? Nažalost, postoji puno proizvoda koji se sviđaju kupcima no svejedno ih ne kupuju. Cijena može biti previsoka. A i neljubazan trgovac zna biti problem.
Danas na Internetu možete pronaći gotovo sve. Preko Facebooka ili LinekedIn-a možete lagano doći do ljudi mlađih od 40 godina, ako su oni Vaši klijenti. Postoje i mnogobrojni forumi koje vrijedi istražiti kako bi čuli što ljudi žele, što im se sviđa i zašto kupuju određeni proizvod. Takve vrijedne informacije prije biste morali platiti po značajnije višoj cijeni.
Kako poboljšati poslovnu ideju: konkurencija
Često čujem da mi poduzetnici kažu: ja nemam konkurenciju. To nije točno. Kojim god poslom se bavili naići ćete na konkurenciju, direktnu ili indirektnu. Upoznajte se s njihovim cijenama i proizvodima, a najbolje bi bilo da posjetite neku od njihovih trgovina i tamo snimite situaciju. Recimo da želite otvoriti restoran u svome kvartu. Provjerite konkurentske menije, cijene, atmosferu i neke druge specifičnosti (veliki parking, mikrolokacija). Također ne smijete zaboraviti njihove klijente! Jesu li to porodice? Poslovni ljudi? Radnici s gradilišta? Neko sasvim drugi?
Postanite špijun i posjetite njihov website pa se prijavite na mailing listu. Pričajte s drugim gostima tog restorana da bi dobili informaciju što je dobro a što ne valja. Kad god kupci imaju zamjerku, tu se nalazi poduzetnička prilika, baš za Vas. Osim toga, provjerite postoji li kakav članak u medijma o njima.
Kako poboljšati poslovnu ideju: dobavljači
Oni mogu biti proizvođači, veleprodaje i maloprodaje. Razgovarajte s njima i dobit ćete najvrednije informacije o čitavoj industriji u kojoj radite. Ukoliko je dobavljač velika firma, vjerojatno imaju pristup različitim podacima o tržištu, konkurencije, novostima te kupcima i naravno, voljni su to podijeliti s Vama. Oni znaju zakonitosti tržišta, koji proizvodi su popularni i razloge (ne)uspjeha kod oglašavanja proizvoda ili usluga.
Svakako idite na sajmove i okupljanja. Sajmovi su idealna mjesta za praćenje trendova jer se na njima najčešće predstavljaju novi proizvodi. Oni imaju i edukativnu vrijednost a sigurno je da ćete sresti i konkurenciju (pa je dobro znati što je njihov idući potez).
Kako poboljšati poslovnu ideju: napravite računicu
Složite budžet i napravite plan prodaje. Nemojte napuhati prodajne brojke a najmanje podcijeniti troškove. Poduzmite sve kako bi dobili adekvatnu procjenu prihoda i troškova u prvoj godini poslovanja jer će kasnije ionako sve biti lakše.
Kako poboljšati poslovnu ideju: razgovarajte s poduzetnicima
Potražite veterane iz industrije u kojoj poslujete. Posjetite stranice Ministarstva privrede i drugih vladinih agencija za podršku malom poduzetništvu. Potražite informacije na na Internetu ili nekom udruženju privrednika. Bilo bi pametno povezati se s nekom poslovnom školom i vidjeti hoće li neki od njihovih profesora iz marketinga uzeti Vaš projekt kao testni. Tako bi došli do vrijednih podataka o tržištu i navikama ljudi bez ikakvih ulaganja. Budite kreativni, proširite horizonte i okružite se s pravim ljudima.
MKF LIder vam pruža podršku za pokretanje biznisa. Za više informacija posjetite lider.ba.